MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Auta używane. Jakie pojazdy wybierają nabywcy samochodów premium w Polsce?

Paweł Piątek
Gusty bywają różne, ale w przypadku wyboru aut klasy premium zdecydowana większość nabywców opowiada się za markami niemieckimi. Niestety, ten segment to nie tylko prestiż i komfort, ale również podwyższone ryzyko zakupu. Cofnięte liczniki czy ukryte uszkodzenia zmuszają do zachowania ostrożności przy zakupie używanych pojazdów.
Gusty bywają różne, ale w przypadku wyboru aut klasy premium zdecydowana większość nabywców opowiada się za markami niemieckimi. Niestety, ten segment to nie tylko prestiż i komfort, ale również podwyższone ryzyko zakupu. Cofnięte liczniki czy ukryte uszkodzenia zmuszają do zachowania ostrożności przy zakupie używanych pojazdów. materiały prasowe
Gusty bywają różne, ale w przypadku wyboru aut klasy premium zdecydowana większość nabywców opowiada się za markami niemieckimi. Niestety, ten segment to nie tylko prestiż i komfort, ale również podwyższone ryzyko zakupu. Cofnięte liczniki czy ukryte uszkodzenia zmuszają do zachowania ostrożności przy zakupie używanych pojazdów.

Spis treści

Według badania przeprowadzonego przez carVertical, firmę zajmującą się danymi motoryzacyjnymi, aż 19 na 20 pobieranych raportów historii pojazdów z segmentu premium to raporty dotyczące aut wyprodukowanych przez naszego zachodniego sąsiada.

Audi, BMW i Mercedes-Benz to najczęściej sprawdzane marki w segmencie używanych samochodów segmentu premium
Pierwsze trzy modele na liście pojazdów premium z najczęściej sprawdzaną historią to Audi A4 - 13,8%, BMW serii 3 - 9,9% i Audi A6 - 9,1%. Kolejne miejsca zajmują BMW serii 5 (8,4%), Audi A3 (5,7%), BMW serii X (4,5%), Mercedes-Benz klasy C (4%), Audi A5 (3,8%), Mercedes-Benz klasy E (3,7%) i Audi Q5 (2,3%).

- Pozycja rynkowa tych trzech marek pozostaje stabilna, pomimo faktu, że ceny samochodów rosną. Jednak klientela niemieckich aut jest lojalna. Najpopularniejsze marki, które sprzedajemy to BMW, Mercedes-Benz, Porsche i Audi. Największym zainteresowaniem cieszą się auta w cenie od 200 do 250 tysięcy złotych - mówi Bartosz Grzesiuk, Dyrektor Działu Sprzedaży Automotore, salonu samochodowego klasy premium.

Ryzyko klasy premium

Popularność samochodów klasy premium w Polsce przyciąga oszustów, którzy sztucznie podnoszą wartość pojazdów przez manipulowanie przebiegiem i ukrywanie usterek.Spośród wszystkich najczęściej sprawdzanych na carVertical samochodów premium, statystycznie najgorzej jest z Audi A5 – aż 18,9% egzemplarzy miało zmieniony przebieg. Średnio był on cofany o 51 872 km. Równie „ryzykowne” są Audi A6. W raportach carVertical 17,8% tych aut miało zmieniony przebieg, a licznik cofano średnio o 58 242 km. Trzecie miejsce na tej liście zajmuje Audi Q5, ze wskaźnikami 15,4% oraz 49 977 km.

W Mercedesach - licznik, w BMW – szkody powypadkowe

Do najwyższych wartościowo manipulacji z przebiegiem licznika dochodzi w Mercedesach. W przypadku klasy E mówimy o średnim cofnięciu licznika aż o 92 709 km. Statystycznie jeden na osiem egzemplarzy ma cofnięty licznik.Jeżeli chodzi o ukrywanie szkód powypadkowych, najgorzej wypada BMW serii 5. Aż 81,2% sprawdzonych na platformie egzemplarzy miało wypadkową przeszłość. Według badań, średnia wartość szkody dla serii 5 wyniosła 5 425 euro. Tuż za nią plasuje się BMW serii 3 ze wskaźnikiem 79,3% uszkodzonych samochodów i średnią wartością szkody wynoszącą 4 912 euro. Nie najlepiej prezentują się także modele serii X. 79,1% wszystkich samochodów z pobieranych raportów zanotowało jakieś uszkodzenie, a średnia wartość szkody przekroczyła 6 300 euro.O ile samochody marki BMW „wyróżniają się” udziałem procentowym aut z wypadkową przeszłością, o tyle Mercedes-Benz Klasy E wyróżnia się na tle innych samochodów najwyższą średnią wartością szkody - 7 968 euro.

- Popyt na używane samochody klasy premium jest spory, więc dealerzy takich aut mają problem z zapewnieniem podaży na odpowiednim poziomie. Niezwykle trudno jest wyłowić z rynku egzemplarze wartościowe. Kompleksowe raporty historii samochodów są tutaj niezwykle pomocne, ponieważ są skutecznym narzędziem weryfikacji aut wystawionych na sprzedaż - mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny w carVertical

od 7 lat
Wideo

Zlot Cadillaców Inowrocław 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Auta używane. Jakie pojazdy wybierają nabywcy samochodów premium w Polsce? - Motofakty

Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto