Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe wiadukty w Zachorzowie Kolonii i Radwanie. Finał pierwszego etapu modernizacji torów na CMK [ZDJĘCIA]

Dag, PKP
Fot. M. Tul/ PKP PLK
Ciężkie lokomotywy testowały nowe mosty i wiadukty na odcinku Opoczno Południe - Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Próby obciążeniowe poprzedziły wznowienie ruchu po nowym torze. W Zachorzowie Kolonii i Radwanie kierowcy korzystają już z nowych wiaduktów drogowych. PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 100 mln zł przygotowują CMK do prędkości 250 km/h.

Na Centralnej Magistrali Kolejowej, na jednym z dwóch torów na szlaku Opoczno Południe - Pilichowice kończy się pierwszy etap modernizacji mostów i wiaduktów.

PKP PLK informują, że w pierwszej połowie lipca planowane jest przywrócenie ruchu. Specjalne maszyny – zgrzewarka i podbijarka przygotowały tor do przejazdu pociągów. Obiekty przeszły próby obciążeniowe, do których wykorzystano lokomotywę o wadze 114 ton. Specjalistyczny sprzęt sprawdził parametry konstrukcji i ich zgodność z wymogami.

Po włączeniu do ruchu nowych obiektów, wykonawca rozpocznie prace na sąsiednim torze. Modernizacja obejmuje 4 wiadukty kolejowe w Budkowie, Stawowicach i Solcu, 2 mosty nad rzeką Opocznianką i 15 przepustów. Podczas prac zapewnione będzie rozkładowe kursowanie pociągów jednym z dwóch torów.

Nowymi wiaduktami bezpiecznie nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej
Dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom pociągi bezpieczniej będą kursować z większą prędkością – wyeliminowano możliwość kolizji. Obiekty zwiększyły również bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W Zachorzowie Kolonii i Radwanie (powiat opoczyński) kierowcy jadą nad torami. Na wiaduktach są dwa pasy jezdni o szerokości 3 m i ścieżka pieszo-rowerowa. Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpiły przejazdy w poziomie szyn.

Inwestycje o łącznej wartości ponad 102 mln zł są realizowane w ramach większego projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

Atrakcyjne i bezpieczniejsze podróże z Warszawy w kierunku Krakowa

Na koniec 2023 roku, po wykonaniu niezbędnych prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziomu 2, na linii CMK planowany jest przejazd pociągów z prędkością do 250 km/h. CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe wiadukty w Zachorzowie Kolonii i Radwanie. Finał pierwszego etapu modernizacji torów na CMK [ZDJĘCIA] - Opoczno Nasze Miasto

Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto