Rozwiązań w ruchu drogowym i inwestycji mających na celu wyeliminowanie ciężkich samochodów z centrum miasta, zazdrościć będą wkrótce opocznianom mieszkańcy wielu miast nie tylko w regionie i województwie.
Jedna z najważniejszych inwestycji w mieście w ostatnim czasie już została zrealizowana. W środę do użytku kierowców oddana została północno-zachodnia obwodnica Opoczna, określana jako tzw. mała obwodnica miasta.
Łączy ona drogę krajową nr 12 z drogą wojewódzką 726 Opoczno - Rawa Mazowiecka. Mała obwodnica stanowiąca przedłużenie ulicy Przemysłowej przebiega północnym skrajem za osiedlem Ustronie. Odgałęzieniem nowej drogi jest równoległa ulica biegnąca na południowym krańcu osiedla Ustronie. Ta z kolei jest przedłużeniem ulicy Świerkowej.
- W ramach inwestycji powstały nowe odcinki dróg o łącznej długości ponad 2,3 km - mówi Jan Wieruszewski, burmsitrz Opoczna. - Budowa północno - zachodniej obwodnicy pochłonęła prawie 8 mln 600 tys. złotych z czego ponad 6 mln 445 tys. zł stanowiło dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.
Jak zaznacza burmistrz Wieruszewski dzięki małej obwodnicy częściowo wyprowadzony zostanie ciężki ruch z centrum miasta, a inwestorzy będą mieli otwarty dostęp do terenów przemysłowych położonych w północno - zachodniej części Opoczna. W tamtej części miasta działa m.in. znana w Polsce ceramiczna firma Opoczno SA, wchodząca od pewnego czasu w skład Cersanitu.
Obecni na otwarciu obwodnicy wicewojewoda Krystyna Ozga i wicemarszałek Artur Bagieński chwalili gospodarzy za umiejętność sięgania po unijne pieniądze i bardzo dobre się nimi rządzenie, czego efekty widać na każdym kroku. Wspomniano w tym miejscu o oddanym niedawno do użytku nowoczesnym Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów w Rożannie, który także powstał dzięki unijnemu dofinansowaniu.
W obrębie miasta bardzo mocno zaawansowane są prace przy obwodnicy głównej, budowanej w ciągu drogi krajowej nr 12 Piotrków Tryb. - Lublin, na odcinku prawie 8 kilometrów. Południowa obwodnica Opoczna rozpoczynać się będzie rondem w okolicach Góry Januszewskiej, skąd dalej będzie biegła pod wiaduktem Centralnej Magistrali Kolejowej, przez błonia i okolice Ogonowic do skrzyżowania z krajową "12" w okolicach Różanny. W tym miejscu, zgodnie z planem ma powstać drugie rondo umożliwiające ruch bezkolizyjny.
Jakby tego było mało władze Opoczna złożyły już wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi o dofinansowanie budowy wschodniej obwodnicy miasta. Całkowity koszt tej inwestycji skalkulowano na 36,5 mln zł. W przypadku zakwalifikowania wniosku gmina może dostać 28,5 mln zł dotacji.
Planowana wschodnia obwodnica miałaby około 4 kilometrów długości i biegłaby w całości przez teren miasta. - Za ul. Rolną skręcałaby na zachód i w okolicach Różanny wchodziłaby w krajową dwunastkę - mówi Adam Kozłowski, naczelnik wydziału funduszy unijnych w magistracie. - Jej funkcją byłoby właśnie połączenie drogi krajowej nr 12 z drogą wojewódzką nr 726 Opoczno - Rawa Mazowiecka.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?