W tym roku do finału awansowało ogółem 27 uczniów z trzech państw: Polski, Czech i Słowacji. Uczniowie prezentowali swoje prace na dowolny temat przed komisją, która oceniała funkcjonalność i oryginalność programu, jego pomysłowość, opracowanie graficzne i interaktywność. Brano pod uwagę również ogólne wrażenia z prezentacji.
Tomaszowska finalistka, Joanna Wójcikowska, przedstawiła swoją pracę z pomysłem – przebrana za czarodzieja Baltie’go wyczarowała III miejsce w swojej kategorii wiekowej.
Konkurs podzielony był na cztery kategorie wiekowe: A – klasy I – III, B – klasy IV – VI, C – gimnazja i D – szkoły ponadgimnazjalne. Wysoko punktowano prezentacje wykonane w języku angielskim.
W finale uczniowie przedstawiali napisane przez siebie: gry logiczne, sprawnościowe, quizy oraz inne programy na dowolne tematy o dużym stopniu trudności. Poziom konkursu był bardzo wysoki, gdyż nawet najmłodsi programiści zastosowali w swoich programach zmienne i wyższe programowanie. Warto zaznaczyć, że w Czechach i Słowacji program BALTIE jest szeroko wykorzystywany w edukacji począwszy od najmłodszych klas szkoły podstawowej, rozwija bowiem kreatywność i uczy logicznego myślenia. W Polsce korzystają z niego już 2962 szkoły i ponad 38 i pół tysiąca uczniów.
Wszyscy uczestnicy finału „Creative Baltie 2014“ otrzymali pamiątkowe dyplomy, a laureatom w poszczególnych kategoriach wiekowych przyznano nagrody ufundowane przez Politechnikę w Brnie.
Joanna Wójcikowska jest uczennicą Szkoły Podstawowej nr 12 w Tomaszowie Mazowieckim. Programowania uczy się pod kierunkiem pani Agnieszki Oleszek i pani Jolanty Golczyk. Nad poprawnością anglojęzycznej wersji prezentacji konkursowej czuwała pani Renata Hajduk.
Uczestniczka finału wraz z opiekunami serdecznie dziękuje władzom miasta za sfinansowanie wyjazdu do Brna w Czechach.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?