Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszust podał się za pracownika banku i próbował okraść opoczniankę. Jak działają oszuści?

Dag, mat. KPP
Zdrowy rozsądek mieszkanki Opoczna uchronił ją przed utratą pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym. Kolejny raz oszust podający się za pracownika banku próbował zmanipulować swoją ofiarę i przejąć dostęp do konta bankowego oraz telefonicznych aplikacji. Opocznianka w porę powiadomiła opoczyńską policję.

Oszustwo na pracownika banku. Opocznianka mogła stracić pieniądze z konta bankowego

Zdrowy rozsądek mieszkanki Opoczna uchronił ja przed utratą zgromadzonych na koncie bankowym pieniędzy. Kolejny raz oszust podający się za pracownika banku, próbował zmanipulować swoją ofiarę i przejąć dostęp do konta bankowego oraz telefonicznych aplikacji.

Jak działają sprawcy?

Oszust dzwoni do wybranej osoby, podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Taka wiadomość najczęściej wzbudza niepokój, ale właśnie o to chodzi przestępcom, którzy działają na emocjach swoich ofiar.

Cyberprzestępca podszywając się pod konsultanta bankowego, zachęcają swoje ofiary do zainstalowania aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie, czy komputerze rozmówcy. Zainstalowanie takiego programu daje oszustowi nieograniczony dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta bankowego. Wówczas przestępca może wykonać przelew i pozbawić swoją ofiarę zgromadzonej gotówki. Na terenie kraju coraz częściej dochodzi do tego rodzaju oszustw. Pracownik banku nigdy o to nie poprosi. Zatem, jeśli odbierzesz telefon z nietypową prośbą, chociażby o zainstalowanie aplikacji do zdalnej weryfikacji albo nowej aplikacji bankowej, od razu rozłącz się.

Zdarza się, że po przejęciu dostępu do konta, sprawca zaciąga na konto swojej ofiary tzw. szybki kredyt. Jak zatem uchronić się przed takimi przestępczymi działaniami?

Banki, w których mamy konta, lokaty, posiadają większość danych swoich klientów. Zatem, prawdziwy pracownik banku, nie będzie prosił o podanie wszystkich danych. Oszust takimi informacjami nie dysponuje - więc za wszelką cenę będzie próbował zmusić nas do ich podania. Oczywiście największą uwagę skupi na wyłudzeniu od nas danych logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli rozmówca podający się za pracownika banku poprosi cię o podanie loginu i hasła do konta bankowego - możesz być pewien, że rozmawiasz z cyberprzestępcą.

Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o te dane jak i o podanie całego numeru PESEL, serii i numeru dokumentu tożsamości czy pełnych danych z karty płatniczej. Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta. Nigdy nie instaluj na swoim urządzeniu nieznanej aplikacji czy programu. Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku poprzez bankową infolinię.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Oszust podał się za pracownika banku i próbował okraść opoczniankę. Jak działają oszuści? - Opoczno Nasze Miasto

Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto