Dodatek węglowy dla mieszkańców powiatu tomaszowskiego
W życie weszła rządowa ustawa, dzięki której mieszkańcy mogą ubiegać się o pomoc na opał w sezonie grzewczym. Tym samym mieszkańcy powiatu tomaszowskiego mogą już wnioskować o wypłatę 3000 zł dodatku na zakup węgla.
Kilka gmin w powiecie tomaszowskim rozpoczęło już przyjmowanie wniosku o dopłatę do węgla. Wnioski można składać m.in. w gminie Ujazd, w Lubochni i Rzeczycy, a termin mija 30 listopada. Można je złożyć bezpośrednio w urzędzie lub online. Nabór wniosków rozpoczął się także w Urzędzie Miasta w Tomaszowie.
Mieszkańcy gminy Ujazd mogą złożyć wniosek o dodatek węglowy w Urzędzie Gminy przy placu Kościuszki 6, w pokoju nr 5 (Kancelaria), w godz. pracy urzędu - od pn. do pt. 7:30-15:30, wt. 8:30-16:30. Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 44 719-21-29 wew. 42 lub w Urzędzie Gminy w pok. nr 17.
W gminie Rzeczyca wnioski można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Z kolei w Lubochni wnioski należy składać w punkcie informacyjnym na parterze albo w sekretariacie - pokój nr 21 w Urzędzie Gminy.
Urzędnicy pomogą tomaszowianom wypełnić wniosek o dodatek węglowy
Wnioski są wydawane od czwartku, 18 sierpnia, m.in. w Urzędzie Miasta i Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. Wnioski są już przyjmowane online, a od poniedziałku 22 sierpnia będzie można złożyć je stacjonarnie w siedzibie MOPS przy ul. Cekanowskiej 5.
Kto może złożyć wniosek do dodatek węglowy?
Dodatek przysługuje gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
Aby otrzymać dodatek węglowy nie trzeba przedstawiać faktur na zakup paliwa węglowego. Nie obowiązuje też próg dochodowy.
Co należy zrobić, aby otrzymać dodatek węglowy?
Aby otrzymać jednorazowe świadczenie w wysokości 3 tys. zł należy złożyć prawidłowo wypełniony wniosek. Tomaszowianin może zrobić to online lub od 22 sierpnia stacjonarnie w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, w którym dodatkowo dyżurować będą pracownicy Wydziału Rozwoju, Inwestycji i Klimatu Urzędu Miasta. Urzędnicy udzielą zainteresowanym osobom niezbędnych informacji w zakresie spełnienia warunku koniecznego do uzyskania dodatku węglowego, tj. wpisu lub zgłoszenia wskazanego przez wnioskodawcę źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Złóż wniosek stacjonarnie w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
Specjalny punkt w siedzibie MOPS przy ul. Cekanowskiej 5 (piętro I) jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00 (tel. 44 723 73 53 wew. 41, 35, 33, 31, 29).
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?