Zakończył się remont odcinka DW 726 w Liciążnej w gminie Inowłódz
Na rozbudowanym odcinku sporo zmian, bo oprócz wymiany konstrukcji jezdni z poszerzeniem do 7 metrów, powstały nowe chodniki, zatoki autobusowe, oświetlenie, zjazdy - co akurat było istotne dla bezpieczeństwa mieszkańców.
- Do tego powstał zupełnie nowy obiekt – przepust, który zastąpił dotychczasowy, stary most na rzeczce Struga. - informuje ZDW w Łodzi. - Wybudowane zostanie również nowe odwodnienie drogi. Wartość zadania to ponad 11 mln zł.
Wspomniana rozbudowa, to stosunkowo niewielka, ale istotna inwestycja dla kierowców i mieszkańców nie tylko powiatu tomaszowskiego.
- Po pierwsza poprawia bezpieczeństwo, zwłaszcza niechronionych uczestników ruchu - wylicza Marcin Nowicki z ZDW. - Po drugie - jest też ważna dla tranzytu, który prowadzony jest na szlaku z Opoczna, gdzie droga nr 726 łączy zagłębie ceramiczne z drogą ekspresową S8 w Rawie Mazowieckiej, co ma oczywisty wpływ na rozwój gospodarczy regionu.
Dodatkowo trasa przebiega przez Pilicę i tereny często odwiedzane przez turystów.
Kiedy koniec przebudowy DW 713 na odcinku Ujazd - Kurowice?
Przypomnijmy, że remont odcinka z Ujazdu do Kurowic opóźniła między innymi ostra zima, a na pracę niektórych firm wpływ miała pandemia. Jednak przebudowa drogi 713 z Tomaszowa w kierunku Łodzi powoli zbliża się do końca.
Marcin Nowicki, rzecznik ZDW informuje, że zakończenie robót planowane jest do końca sierpnia tego roku.
Jak zmieni się droga z Tomaszowa do Łodzi?
Najważniejsze zmiany, jakie nastąpią po zakończeniu robót to: poszerzenie jezdni do 7 metrów, co odpowiada parametrom drogi klasy "G" - czyli głównej. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowanych zostanie 19 skrzyżowań (z drogami gminnymi i powiatowymi).
Dzięki wybudowaniu chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego (13,9 km) oraz dodatkowych jezdni (droga serwisowa/ścieżka rowerowa na odcinku Rokiciny - Popielawy - 4,6 km), po inwestycji, praktycznie cały odcinek z Łodzi do Tomaszowa Maz., będzie możliwy do pokonania w bezpieczny sposób, dla niechronionych uczestników ruchu. Dodając do tego zatoki autobusowe (16 szt.), azyle dla pieszych i częściowe oświetlenie drogi (przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe, skrzyżowania) - standard bezpieczeństwa, będzie nieporównywalnie wyższy w stosunku do dotychczasowego.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?