Od 1 marca przypuszczalnie będziemy musieli przyzwyczaić się do kolejnych zmian w organizacji ruchu związanych z rewitalizacją pl. Kościuszki. Wówczas dla ruchu ma zostać zamknięta jezdnia w kierunku Piotrkowa. Zmiany czekają więc nie tylko kierowców samochodów, ale i pasażerów MZK, które właśnie zaprasza do konsultacji nowych tras. W praktyce oznacza to, że na pl. Kościuszki nie będzie można wjechać od strony ul. św. Antoniego, a z użytkowania, do końca roku ma zostać wyłączony przystanek przy tej jezdni.
Obecnie trwa ustalanie objazdów. Proponowany wariant wskazuje na objazd ulicami św. Antoniego, dalej O. Langego, Zieloną i Legionów do Al. Piłsudskiego. W praktyce pewnie będzie to oznaczało, że kierowcy poszukają szybszych rozwiązań i znacznie bardziej obciążone będą ulice Tkacka, Graniczna, Żwirki i Wigury czy Barlickiego.
Z dużymi zmianami będą musieli zapoznać się pasażerowie autobusów MZK. Bo z użytku zupełnie zostanie wyłączony przystanek na pl. Kościuszki od strony Galerii Arkady.
Obecnie szefostwo MZK przedstawiło na swojej stronie internetowej warianty objazdów dla wszystkich linii przejeżdżających przez plac Kościuszki i zaprasza mieszkańców do konsultacji. Swoje uwagi można zgłaszać w MZK.
Jakie są najważniejsze zmiany? Linia nr 14, jadąc od Niebrowa, będzie prowadzona ul. św. Antoniego, dalej Graniczną, Jana Pawła II, O. Langego, znów św. Antoniego i dalej bez zmian. Dodatkowo część kursów "14" ma być prowadzona nową trasą, okrążającą Niebrów od strony ul. Szerokiej. Inne zmiany: linia nr 3 będzie jeździć Barlickiego i Legionów, na linii 13 proponowane są na razie trzy warianty: do Warszawskiej b/z dalej przejazd ulicami: św. Antoniego, Graniczna, Smugowa pętla, drugi wariant: do Warszawskiej dalej przejazd ulicami: Barlickiego, Legionów, Zielona lub trzeci do Warszawskiej b/z dalej przejazd ulicami: Szeroka, Legionów, Zielona. Zmiany dotkną też linii 2, 5,11,17, 19 i N.
Po wyłączeniu z ruchu wyznaczonej części placu, kontynuowane będą prace budowlane związane z budową tunelu technologicznego, w północno-wschodniej i północno-zachodniej części placu. Prace będą postępowały obustronnie zbliżając sukcesywnie tunel do jezdni południowej (z kierunku Piotrkowa Tryb.). Równocześnie likwidowane będą wszelkie kolizje trasy tunelu podziemnego na pierzei południowej z sieciami deszczową i sanitarną; realizowana będzie przebudowa istniejących sieci podziemnych oraz budowa wewnętrznych instalacji w tunelu.
W ramach przygotowań terenu do rozpoczęcia budowy tunelu w południowej części placu, jeszcze w lutym nastąpi wycinka pozostałych pod południową pierzeją 11 szt. drzew. Okazało się, że są chore, a do tego jeszcze kolidują z przewidzianymi pracami.
Roboty drogowe na pierzei północnej zakończą się najprawdopodobniej w sierpniu. Natomiast od kwietnia sukcesywnie wyłączana będzie z użytku centralna część płyty Placu Kościuszki, czyli wielki parking. To wyłączenie nastąpi zarówno w związku z planowanymi na ten rok pracami budowlanymi, jak również koniecznością zgromadzenia i magazynowania dużych ilości materiałów brukarskich.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?