Polecam Państwa uwadze temat niebezpiecznej bariery ustawionej przez zarządcę DW 726 na skrzyżowaniu tejże drogi wojewódzkiej w Bukowcu Opoczyńskim (Gmina Opoczno) z drogami powiatowymi do miejscowości: Sobawiny i Szadkowice.
Mimo przywróconej od wielu tygodni całkowitej przejezdności drogi wojewódzkiej nr 726 dla pojazdów o masie do 3,5 tony ( a więc zdecydowanej większości uczestników ruchu ) na skrzyżowaniu zarządca drogi pozostawił barierę, której istnienie nie znajduje żadnego logicznego uzasadnienia.
Bariera powoduje znaczne niebezpieczeństwo dla każdego uczestnika ruchu na tym skrzyżowaniu z uwagi na:
- fakt, iż pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie z dróg powiatowych widząc ustawione zasieki ignorują okoliczność, iż z kierunku Inowłódz DW 726 mogą nadjechać samochody - skoro jeden z pasów ruchu zatarasowany jest od miesięcy barierą ograniczającą przejazd. Warto zauważyć, że dzieje się to warunkach znacznie ograniczonej widoczności na tym skrzyżowaniu (zabudowa) oraz istnienia przejść dla pieszych.
- od kierowców samochodów jadących DW 726 prosto z Opoczna w kierunku Inowłodza wymagana jest ekwilibrystyka w celu ominięcia sztucznej przeszkody na drodze, po której mogą legalnie się poruszać. Muszą przejechać skrzyżowanie lewym pasem pod prąd !!! W efekcie bariera bywała kilkakrotnie taranowana przez jadące prawidłowo DW 726 samochody, ponadto wprowadza kierowców w błąd co do możliwości poruszania się drogą.
W zupełności wystarczającym byłoby pozostawienie znaku zakazu ruchu w obu kierunkach obowiązującego WYŁĄCZNIE POJAZDY O MASIE POW. 3,5 T. Jeżeli jednak Zarząd Dróg Wojewódzkich kieruje się odmienną "logiką", to w drodze analogii należy rozważyć konieczność ustawienia identycznych barier na tym samym skrzyżowaniu na drogach powiatowych w kierunkach: Szadkowice i Sobawiny, ponieważ tam również mogą jeździć tylko pojazdy do 3,5 tony - patrz oznakowanie widoczne na zdjęciach.
Na końcu należy podkreślić, iż zastrzeżenia powyższe pozostają również aktualne niezależnie od późniejszych ograniczeń w ruchu na dalszych odcinkach remontowanej DW 726, gdyż ruch po tej drodze nie odbywa się jedynie na odcinku Opoczno-Inowłódz, lecz również na odcinkach krótszych: Opoczno-Kruszewiec, Opoczno-Kruszewiec Kol., Opoczno-Kraśnica Opoczno-Dęborzeczka. W związku z tym ewentualne zamknięcie odcinka DW 726 na odcinku Dęborzeczka-Inowłódz nie będzie sanowało istnienia bariery na skrzyżowaniu w Bukowcu Opoczyńskim - nadal będzie możliwy przejazd z Opoczna do Libiszowa, Kruszewca przez DW 726 z pomocą niedawno otwartej dla ruchu drogi gminnej wzdłuż Centralnej Magistrali Kolejowej.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?