Ta ostatnia jest przedłużeniem tej pierwszej, pozwalającym na włączenie się w ul. Inowłodzką, która jest częścią drogi wojewódzkiej nr 726. Inwestycja na obu ulicach prowadzona była wraz z budową kanalizacji deszczowej na długości ponad 1,8 km.
Zwłaszcza zmotoryzowani kierowcy Opoczna nie mogli się doczekać na otwarcie obu ulic dla ruchu kołowego, tym bardziej, że obie były już gotowe przed Dniami Opoczna i przed świętem miasta miały zostać oddane do użytku.
Tak się jednak nie stało. Kierujący zastanawiali się co jest tego przyczyną. - Skoro są gotowe, to dlaczego nie można po nich jeździć. Czyżby zrobione zostało coś nie tak? - pojawiały się domysły.
- Niestety, procedury administracyjne nie pozwalały aż do tej pory na oddanie drogi do użytku - tłumaczy Zdzisław Miękus z opoczyńskiego magistratu. - Najważniejsze jednak dla mieszkańców Opoczna jest to, że miasto wzbogaciło się o kolejną nowa ulicę - św. Marka, a przebudowana ul. Skłodowskiej odciąży częściowo zatłoczoną ul. Biernackiego.
Jak dodaje Miękus, na całym odcinku ulic wykonane zostały zjazdy, chodniki i ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, a także wybudowano nowe i przebudowano istniejące zatoki postojowe dla samochodów osobowych. Ponadto w ul. św. Marka wybudowane zostały zatoki postojowe dla komunikacji zbiorowej.
W ramach przebudowy istniejących uliczek osiedlowych na osiedlu PKP ułożono nową nawierzchnię, wykonano plac manewrowy oraz chodniki. Wykonawcą robót była firma STRABAG. Łączny koszt inwestycji zamknął się kwotą przeszło 5 milionów złotych.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?