Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Już ponad 50 dzieci ukraińskich w podstawówkach i przedszkolach w Tomaszowie. Mają dodatkowy język polski oraz wsparcie pedagoga szkolnego

bead
Z najnowszych danych Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim wynika, że do szkół podstawowych i miejskich przedszkoli od początku wojny zapisano już ponad 50 ukraińskich dzieci. Jeżeli jest taka potrzeba, dzieci korzystają z dodatkowych zajęć nauki języka polskiego oraz ze wsparcia szkolnego pedagoga.

Z najnowszych danych Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim przekazanych w środę, 9 marca, wynika, że do szkół podstawowych i miejskich przedszkoli od początku wojny zapisano już 53 ukraińskich dzieci. 48 z nich zapisano do szkół podstawowych, a 5 do przedszkoli.

- W chwili obecnej, w Tomaszowie uczniowie z Ukrainy dołączają do funkcjonujących już oddziałów, zwłaszcza że do momentu wybuchu wojny w naszych jednostkach uczyło się już 31 cudzoziemców (głównie dzieci ukraińskich), a szkoły nadal dysponują potencjałem pozwalającym na przyjęcie kolejnych uczniów. Rozważenie możliwości utworzenia tzw. oddziałów przygotowawczych, gdzie proces nauczania dostosowany jest do potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów, nastąpi po wyczerpaniu się wolnych miejsc w naszych szkołach - mówi Iwona Sudak, dyrektorka Wydziału Edukacji w Urzędzie Miasta w Tomaszowie Maz.

W tomaszowskich szkołach podstawowych są organizowane dodatkowe, bezpłatne lekcje języka polskiego dla dzieci, które nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki. Zajęcia są prowadzone indywidualnie lub w grupach w wymiarze pozwalającym na opanowanie języka polskiego w stopniu umożliwiającym udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, nie niższym niż 2 godziny lekcyjne tygodniowo.

Dotychczas, w roku szkolnym 2021/2022 miasto zorganizowało już 20 godz./tyg. dodatkowych zajęć bezpłatnej nauki języka polskiego. Zgodnie z potrzebami realizują je szkoły: SP13, SP12, SP14, SP11, SP9, SP10, SP3. Miasto i dyrektorzy na bieżąco będą reagować na zwiększone potrzeby w tym zakresie.

Uczniowie cudzoziemscy mogą również korzystać z dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych (w zakresie przedmiotów nauczania), a w zależności od zdiagnozowanych potrzeb, m .in. w związku z doświadczeniem migracyjnym są obejmowani pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W szkole organizuje ją dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna zostanie zorganizowana również w ramach pozyskanych przez Urząd Miasta Tomaszowa Mazowieckiego dodatkowych środków na realizację zajęć specjalistycznych (m.in.: zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie). Taką pomocą mogą zostać objęci również rodzice uczniów.

Przypominamy, że przyjęcie do szkoły dziecka z Ukrainy wymaga złożenia wniosku, a decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor. Publiczna szkoła podstawowa, w rejonie której mieszka dziecko przybyłe z zagranicy, przyjmuje z urzędu, a inne publiczne szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe w miarę posiadania wolnych miejsc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Giganci zatruwają świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto