20,5 tysiąca ułożonej masy bitumicznej i 28 tysięcy metrów sześciennych chodnika, ponad 4 kilometry drogi i prawie dwa lata ciężkich robót drogowych - tak w skrócie wyglądała jedna z największych inwestycji drogowych Tomaszowie Mazowieckim, rozbudowa i modernizacja drogi wojewódzkiej 713. Zakończył się II etap inwestycji na terenie Tomaszowa.
- Wielu mieszkańców marzyło o tym, by ta droga powstała, była nowoczesna i bezpieczna - mówił podczas piątkowego spotkania przy DW 713, marszałek województwa, Grzegorz Schreiber. - Dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy szczęśliwi, że taka droga w takim czasie powstała. Pamiętajmy, że powstała dwa miesiące przed terminem - dodał.
Zmodernizowany odcinek DW 713, drogi łączącej Tomaszów Mazowiecki m.in. z Opocznem, to 15 rozbudowanych skrzyżowań - w tym dwa nowe ronda, 34 przejścia dla pieszych, 12 zatok autobusowych, 247 zjazdów na posesje, 176 punktów oświetleniowych, 5 km kanalizacji deszczowej, wyremontowane dwa mosty i przejazd kolejowy, a także ponad 7 kilometrów nowych chodników.
Zakres robót objął odcinek drogi od ronda Dmowskiego, które zostało powiększone, aż do granic miasta (z wyłączeniem zmodernizowanego wcześniej odcinka ulicy Białobrzeskiej - od okolic ulicy Szewskiej do przejazdu kolejowego).
Nowe ronda powstały przy zbiegu ulicy Mireckiego ze Szczęśliwą oraz ulicy Opoczyńskiej z Wąwalską i Gminną. Inwestycja kosztowała 31 mln zł, z czego większość środków pochodziła z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wykonawcą robót była firma PRDM z Piotrkowa Trybunalskiego. To już kolejny odcinek DW 713 zmodernizowany w ostatnich latach. Przypomnijmy, że wcześniej oddano już do użytku 18,5 km tej drogi między Kurowicami a Ujazdem.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?