Na kolejowym szklaku między Radomiem a Radzicami trwa wymiana blisko 40 kilometrów sieci trakcyjnej. Dzięki inwestycji utrzymane będą przejazdy pociągów z prędkością do 120 km/h.
Prace realizowane są etapami i obecnie prowadzone są na stacji Radzice. Widać już nowe elementy nad jednym torem - konstrukcje wsporcze i rozwieszone przewody. Kolejnym etapem prac będzie montaż wieszaków przewodzących, a następnie regulacja sieci trakcyjnej.
PKP PLK informuje, że w czerwcu tego roku prace obejmą stację Radom Krychnowice i szlak Radom Krychnowice – Radom. Później wykonane zostaną odcinki: stacja Przysucha i szlak Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów. Prace remontowe mają zakończyć się w 2023 roku.
Pierwsze efekty prac na linii z Radomia do Radzic
Wymiana sieci trakcyjnej to kolejne prace PKP Polskich Linii Kolejowych na linii z Radomia do Radzic. Na przebudowę linii koleje przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h oraz zapewnienie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów i drogi.
W 2020 roku za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na 5 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi. W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Wcześniej nową konstrukcję zyskał jeden z dwóch mostów nad Pilicą pomiędzy Radzicami a Tomaszem Mazowieckim.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?