Trwa przebudowa drogi 713 przez Tomaszów Mazowiecki. Niestety inwestycja, której zakres obejmuje kilka ważnych ulic w mieście, ruchliwy most oraz jedyny dojazd do dzielnicy Białobrzegi, spędza sen z powiek mieszkańcom i przedsiębiorcom, którzy muszą nadrabiać kilometry, by dostać się do domu czy siedziby firmy.
Obecnie zamknięte dla ruchu lub objęte utrudnieniami są: Rondo Dmowskiego, odcinek Mireckiego od Ronda do Szczęśliwej, dalej most na Pilicy (gdzie obowiązuje organizacja świetlna), odcinek ulicy Radomskiej od przejazdu kolejowego (tutaj również organizacja świetlna) i niema cała ulica Opoczyńska (również organizacja świetlna). Utrudnienia są bardzo duże, przez remontowane odcinki mogą przejeżdżać wyłącznie mieszkańcy do swoich domów, a także samochody ciężarowe do firm ze specjalnymi przepustkami. Pozostali, jeśli nie chcą nadrabiać drogi przez Wąwał, mogą niestety zapłacić mandaty, bo w niektórych miejscach ustawia się policja (jak choćby przy przejeździe kolejowym).
W poniedziałek, 10 maja, na placu budowy odbyło się spotkanie Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, podczas którego omawiana miała być organizacja ruchu na ul. Białobrzeskiej i Radomskiej. Sprawę pilotuje radny Sejmiku Arkadiusz Gajewski oraz radny miejski Michał Kucharski, ich zdaniem jednoczesne zamknięcie drogi w okolicy przejazdu kolejowego na ul. Radomskiej oraz mostu na Pilicy to potężne utrudnienie dla przedsiębiorców i mieszkańców. Inwestycja ma się zakończyć dopiero w ostatnim kwartale 2022 roku, co oznacza wiele miesięcy utrudnień na lokalnych przedsiębiorców.
Szukając wyjścia z patowej sytuacji, zaproponowano, by ruch osobowy na moście przy Mireckiego i przejeździe kolejowym na końcu Białobrzeskiej był przywrócony dla aut osobowych do 3.5 tony POZA GODZINAMI PRACY WYKONAWCY robót czyli poza godzinami 7.00-15.00. W godzinach pracy wykonawcy robót ruch wyglądałby jak obecnie czyli tylko celowy z przepustkami - auta powyżej 3.5t. To rozwiązanie było omawiane podczas poniedziałkowego spotkania. Zobaczymy, czy zostanie wprowadzone w życie.
Co obejmuje inwestycja?
Zakres robót obejmuje odcinek od ronda Dmowskiego, które zostanie powiększone, do granic miasta (z wyłączeniem zmodernizowanego wcześniej odcinka ulicy Białobrzeskiej - od okolic ulicy Szewskiej do przejazdu kolejowego).
Nowe ronda powstaną również na połączeniach ulic: Mireckiego ze Szczęśliwą oraz Opoczyńskiej z Wąwalską i Gminną. W sumie przebudowanych zostanie 15 skrzyżowań. Do tego pojawią się m.in. nowe chodniki o łącznej długości około 7,6 km, kanalizacja deszczowa, zjazdy na posesje, dobrze oświetlone przejścia dla pieszych. Ruch zostanie upłynniony dzięki czternastu zatokom autobusowym. Remontu doczekają się również mosty: na Pilicy i Niebieskich Źródłach (między ulicami Anny i Aliny) oraz przejazd kolejowy na ulicy Białobrzeskiej. Inwestycja ma zakończyć się w październiku 2022 roku, jej koszt to blisko 31 mln zł.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?