Zmiany organizacji pracy w starostwie opoczyńskim od 1 czerwca
Od najbliższego wtorku (1 czerwca) pracownicy Starostwa Powiatowego w Opocznie będą wykonywać swoje obowiązki stacjonarnie z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych.
Przyjmowanie wniosków, pism i innych dokumentów odbywać się będzie, tak jak dotychczas, za pośrednictwem:
1. Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) Starostwa Powiatowego w Opocznie, dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracyjnych (e-PUAP)
2. Poczty elektronicznej (adresy poszczególnych komórek organizacyjnych są na stronie www.opocznopowiat.pl lub w [email protected] )
3. Operatora pocztowego – jeśli osoba nie posiada konta na platformie e-PUAP, profilu zaufanego albo certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
4. Biura Podawczego w Starostwie Powiatowym w Opocznie.
Starostwo Powiatowe w Opocznie pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach: poniedziałek, środa i w czwartek 7.30 – 15.30, wtorek 7.30 – 16.30, piątek 7.30 – 14.30.
Wyjątek to Wydział Komunikacji i Transportu oraz Kasa, które będą przyjmować klientów w godzinach: poniedziałek, środa i w czwartek: 8.00 – 14.30. wtorek 8.00 – 16.00, piątek 8.00 – 13.30.
W celu sprawniejszej obsługi mieszkańców, pracownicy starostwa zalecają wcześniejsze -telefoniczne lub elektroniczne umówienie swojej wizyty w Urzędzie, w danej sprawie. Urzędnicy pracują w trybie zwykłym, ale są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania wszelkich rygorów sanitarnych. Dodatkowo, na stanowiskach bezpośredniej obsługi mieszkańców zamontowane zostały przegrody ochronne.
Pracownicy Urzędu mają zalecenia komunikować się przede wszystkim on-line lub telefonicznie. Kontakt bezpośredni zalecany jest tylko wtedy, gdy zachodzi taka konieczność. Nadal utrzymany jest obowiązek zachowania dystansu społecznego min. 1,5 m w Urzędzie. Pomieszczenia starostwa będą dezynfekowane.
Do odwołania, w Starostwie Powiatowym w Opocznie dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko pracy (z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów). Konieczne jest zachowanie dystansu społecznego min. 1,5 m.
Zadania poszczególnych wydziałów Starostwa będą realizowane następująco:
1. Wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych oraz składanie dokumentów komunikacyjnych odbywa się w Wydziale Komunikacji i Transportu – wejście do budynku Starostwa od strony ul. Kwiatowej, po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty w Urzędzie. Odbiór dokumentów, tablic rejestracyjnych również w tym miejscu. Składane dokumenty muszą być kompletne z wypełnionym wnioskiem o rejestrację pojazdu lub wydanie prawa jazdy.
2. Zadania z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej realizowane będą w siedzibie Starostwa, jak również w punktach zlokalizowanych w poszczególnych gminach naszego, poprzez bezpośrednią obsługę mieszkańców, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty i z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych.
3. Zadania realizowane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – składanie dokumentów bezpośrednio w Starostwie lub elektronicznie. Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności, posiedzenia komisji orzekających odbywają się bez udziału osób zainteresowanych.
4. Zadania z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej, ochrony środowiska, zdrowia, gospodarki wodnej, geodezji, kartografii, katastru, gospodarki nieruchomościami, edukacji, spraw obywatelskich, promocji, kultury i sportu oraz zadania powiatowego rzecznika konsumentów – składanie dokumentów w Biurze Podawczym przy wejściu głównym do Starostwa (od ul. Inowłodzkiej) lub elektronicznie.
Wejście do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami od strony ul. św. Marka.
5. Opłaty komunikacyjne, opłaty CEPiK, użytkowanie wieczyste i inne opłaty – można wpłacić osobiście w Kasie w siedzibie Starostwa. Zaleca się, by płatności dokonywać poprzez bankowość elektroniczną lub placówkę bankową.
Przyjęcia interesantów przez starostę, wicestarostę, przewodniczącego Rady Powiatu, sekretarza powiatu i dyrektorów wydziałów są wstrzymane do odwołania.
Osoby wchodzące do budynku starostwa zobowiązane są bezwzględnie do stosowania indywidualnych środków ochrony osobistej (maseczka ochronna) oraz dezynfekcji rąk przy wejściu do Urzędu. W widocznym miejscu, przy wejściu do Starostwa, zamontowany jest dozownik z płynem dezynfekującym.
Pracownik Urzędu, u którego pojawią się w trakcie pracy objawy zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 zgłasza ten problem bezpośredniemu przełożonemu i opuszcza Urząd. Dalsze postępowanie prowadzone jest zgodnie z wymogami i zaleceniami lekarza POZ.
Pracownik Urzędu, który zauważy podczas obsługi interesanta że ma on objawy zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2 zgłasza ten fakt kierownikowi. Interesant zobowiązany jest opuścić Urząd.
Na terenie Starostwa Powiatowego w Opocznie, na stolikach, tablicach ogłoszeniowych są ulotki informacyjne jak należy postępować w czasie epidemii, jakie zasady higieny stosować, by uniknąć zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 czerwca 2021 roku.
Giganci zatruwają świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?