Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ruszyła przebudowa drogi 713 między Ujazdem a Kurowicami. Ruch wahadłowy na granicy powiatu [ZDJĘCIA]

bead, ZDW w Łodzi
Ruszyła przebudowa drogi wojewódzkiej nr 713 między Kurowicami a Ujazdem. Na początek utrudnienia ruchu na granicy powiatu tomaszowskiego.

Ruszyła rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 713 między Kurowicami a Ujazdem. To największa inwestycja drogowa Województwa Łódzkiego. Jej koszt to 77,7 mln zł.

Pierwszy odcinek z ruchem wahadłowym uruchomiono między miejscowościami Karpin i Łaznowska Wola. Obowiązuje również objazd dla tranzytu przez Ujazd – Koluszki i Brzeziny.
Najważniejsze zmiany, jakie nastąpią po zakończeniu robót to: poszerzenie jezdni do 7 metrów, co odpowiada parametrom drogi klasy "G" - czyli głównej. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowanych zostanie 19 skrzyżowań (z drogami gminnymi i powiatowymi).

Dzięki wybudowaniu chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego (13,9 km) oraz dodatkowych jezdni (droga serwisowa/ścieżka rowerowa na odcinku Rokiciny - Popielawy - 4,6 km), po inwestycji, praktycznie cały odcinek z Łodzi do Tomaszowa Maz., będzie możliwy do pokonania w bezpieczny sposób, dla niechronionych uczestników ruchu. Dodając do tego zatoki autobusowe (16 szt.), azyle dla pieszych i częściowe oświetlenie drogi (przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe, skrzyżowania) - standard bezpieczeństwa, będzie nieporównywalnie wyższy w stosunku do dotychczasowego.

Ważnym elementem jest wspomniana, równoległa budowa dróg serwisowych, na odcinku Rokiciny – Popielawy, które ułatwią rolnikom dojazd do pół. Liczba bezpośrednich zjazdów zostanie w ten sposób ograniczona, co zmniejszy ryzyko potencjalnych kolizji. Innym ważnym elementem, będzie zmiana przebiegu drogi, np. w Kurowicach (korekta łuków w tym przesunięcie koryta rzeki Miazgi na odcinku 250 metrów) i Popielawach (korekta łuku).

Na łącznej długości 4,9 km, między Rokicinami a Bukowem powstanie pierwsza na drogach wojewódzkich w regionie nawierzchnia betonowa. Dotychczas zastosowano ją tylko na drogach ekspresowych (S8) i autostradach (A1). Nawierzchnia ta jest trwalsza od klasycznej (asfaltowej), co wydłuży żywotność jezdni. Jeśli system się sprawdzi, nie jest wykluczone, że będzie stosowany również na innych odcinkach dróg wojewódzkich.

Droga zyska również nowe obiekty inżynierskie. Powstaną, w miejscu starych, 3 nowe mosty na rzekach: Pankówka, Miazga i Łaznowianka wraz z przejściami dla małych zwierząt. Do tego 5 przepustów żelbetowych oraz 3 osobne przejścia dla zwierząt.

Inwestycja, realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj” i jest dofinansowana ze środków RPO WŁ na lata 2014-2020, a jej zakończenie planowane jest 30.10.2020 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto