Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa drogi 713 z Tomaszowa do Łodzi. Kiedy koniec prac? [ZDJĘCIA]

bead
Przebudowa drogi 713 z Tomaszowa w kierunku Łodzi powoli zbliża się do końca. Kierowcom udostępniony został częściowo nowy betonowy odcinek, ale na bezpieczny przejazd całą drogą od Ujazdu do Kurowic jeszcze trzeba poczekać.

Przebudowa drogi 713 z Tomaszowa w kierunku Łodzi powoli zbliża się do końca. Kierowcom udostępniony został częściowo nowy betonowy odcinek, ale na bezpieczny przejazd całą drogą od Ujazdu do Kurowic jeszcze trzeba poczekać.

Zaawansowanie robót na całym (18,5 km) rozbudowywanym odcinku DW 713 między Kurowicami a Ujazdem, to prawie 90 %. Gotowy jest już m.in. odcinek betonowy - pierwszy tego typu na drogach wojewódzkich w Łódzkiem. Do wykonania pozostały m.in. dokończenie dróg dojazdowych do pól, 1,5 km odcinek ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej w Łaznowskiej Woli, przejście przez Rokiciny, gdzie toczą się obecnie główne roboty (1 km). Trwają roboty wykończeniowe na przepuście na Łaznowiance. Do tego pozostaje do wykonania część warstwy ścieralnej (Łaznowska Wola i wspomniane Rokiciny) oraz dokończenie m.in. poboczy i oznakowania

Kiedy przywrócenie ruchu na 713?

Nadal funkcjonują zamknięcia dla ruchu i objazdy. Ruch lokalny i autobusowy został częściowo przywrócony na kilometrowy odcinek wspomnianej nawierzchni betonowej. Na pozostałym odcinku „betonówki” planowany jest do przywrócenia w najbliższym czasie.

- Umowny termin zakończenia robót to koniec czerwca. Zdajemy sobie jednak sprawę, że ostatni rok był szczególny, wiele firm w kraju miało problem z COVID-em, do tego doszła ostra zima, która dała się we znaki na budowach, ograniczając front robót. Dlatego bierzemy to pod uwagę analizując obecnie realne terminy zakończenia tej inwestycji - mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.

Jak zmieni się droga z Tomaszowa do Łodzi?

Najważniejsze zmiany, jakie nastąpią po zakończeniu robót to: poszerzenie jezdni do 7 metrów, co odpowiada parametrom drogi klasy "G" - czyli głównej. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowanych zostanie 19 skrzyżowań (z drogami gminnymi i powiatowymi). Dzięki wybudowaniu chodników z dopuszczeniem ruchu rowerowego (13,9 km) oraz dodatkowych jezdni (droga serwisowa/ścieżka rowerowa na odcinku Rokiciny - Popielawy - 4,6 km), po inwestycji, praktycznie cały odcinek z Łodzi do Tomaszowa Maz., będzie możliwy do pokonania w bezpieczny sposób, dla niechronionych uczestników ruchu. Dodając do tego zatoki autobusowe (16 szt.), azyle dla pieszych i częściowe oświetlenie drogi (przejścia dla pieszych, zatoki autobusowe, skrzyżowania) - standard bezpieczeństwa, będzie nieporównywalnie wyższy w stosunku do dotychczasowego.

Ważnym elementem jest wspomniana, równoległa budowa dróg serwisowych, na odcinku Rokiciny – Popielawy, które ułatwią rolnikom dojazd do pół. Liczba bezpośrednich zjazdów zostanie w ten sposób ograniczona, co zmniejszy ryzyko potencjalnych kolizji. Innym ważnym elementem, będzie zmiana przebiegu drogi, np. w Kurowicach (korekta łuków w tym przesunięcie koryta rzeki Miazgi na odcinku 250 metrów) i Popielawach (korekta łuku).

Na łącznej długości 4,9 km, między Rokicinami a Bukowem powstanie pierwsza na drogach wojewódzkich w regionie nawierzchnia betonowa. Dotychczas zastosowano ją tylko na drogach ekspresowych (S8) i autostradach (A1). Nawierzchnia ta jest trwalsza od klasycznej (asfaltowej), co wydłuży żywotność jezdni. Jeśli system się sprawdzi, nie jest wykluczone, że będzie stosowany również na innych odcinkach dróg wojewódzkich.

Droga zyska również nowe obiekty inżynierskie. Powstaną, w miejscu starych, 3 nowe mosty na rzekach: Pankówka, Miazga i Łaznowianka wraz z przejściami dla małych zwierząt. Do tego 5 przepustów żelbetowych oraz 3 osobne przejścia dla zwierząt.

Przypomnijmy, że jest to największa inwestycja, jaką obecnie prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Realizowana jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, a jej koszt to 72 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Inną inwestycją realizowaną obecnie na DW 713 jest rozbudowa II etapu przejścia przez Tomaszów Mazowiecki.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto