Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pracownica banku w Tomaszowie okradała klientów. Jak odzyskać pieniądze - radzi Powiatowy Rzecznik Konsumenta

bead
Miesiąc temu pisaliśmy o zatrzymanej pracownicy jednego z tomaszowskich banków, która miała okradać klientów, fałszując dokumenty potwierdzające ich rzekome dyspozycje. Prokuratura wstępnie wyliczyła, że okradła klientów na co najmniej 765 tys. zł, ale sprawa jest rozwojowa.

Tomaszowianka ukradła klientom banku ponad 700 tys. zł

Pierwsze sygnały dotyczące niejasności finansowych na koncie klientki jednej z placówek partnerskich dużego banku, dotarły do policjantów pod koniec stycznia bieżącego roku. Sprawa jednak nie była oczywista, a początkowe ustalenia wskazywały wręcz, że prowadzone przez placówkę operacje finansowe realizowane są zgodnie z przepisami i wolą klientów, co potwierdzały stosowne dokumenty i zapisy w elektronicznym systemie bankowym. Dopiero wnikliwa analiza policjantów z wydziału dochodzeniowo-śledczego wykazała, że jedna z pracownic tomaszowskiej placówki bankowej wprowadziła do obiegu podrobione dokumenty uwierzytelniające nielegalne operacje bankowe.

5 lipca 2021 roku zebrany w sprawie materiał dowodowy pozwolił na zatrzymanie Adriany J., 40-letniej mieszkanki powiatu tomaszowskiego. Okazało się, że od 2014 roku kobieta uwierzytelniała w ten sposób generowane bez zlecenia klientów na ich kontach operacje bankowe jak przelewy, wpłaty i wypłaty środków finansowych. Policjanci ustalili dziewięciu pokrzywdzonych, z kont których kobieta ukradła łącznie ponad 765 tysięcy złotych.

Po przedstawieniu kobiecie zarzutów prokuratura rejonowa wystąpiła do sądu z wnioskiem o jej tymczasowe aresztowanie. Decyzją sądu 40-latka trzy miesiące spędzi w areszcie.

Prokuratura Okręgowa w Piotrkowie wprost podaje, o jaki bank chodzi. Adriana J. będąc pracownikiem placówki partnerskiej banku Alior Bank S.A. przy ul. Polnej oraz przy ul. Jerozolimskiej przestępstw miała dokonywać w okresie od dnia 19 lipca 2014 r. do dnia 21 sierpnia 2020 r.

Wiadomo, że śledztwo ma charakter rozwojowy, trwają czynności zmierzające do ustalenia wszystkich osób pokrzywdzonych.

Co robić, jeśli to nas okradziono?

Sprawą zajęła się Agnieszka Drzewoska-Kovać, Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Tomaszowie, bo to do niej zgłasza się wielu poszkodowanych klientów banku z pytaniami, jak odzyskać pieniądze. Po kontakcie z Alior Bankiem przygotowała dla mieszkańców podpowiedź co zrobić, jeśli podejrzewamy, że zostaliśmy okradzeni z naszych pieniędzy.

W pierwszym kroku należy zadzwonić na ogólną infolinię Alior Banku: 19 502 lub +48 12 370 70 00. Podczas rozmowy z konsultantem klienci zostaną poproszeni o imię, nazwisko oraz telefon kontaktowy. Następnie do klienta, w ciągu maksymalnie kilku godzin, oddzwoni dedykowany pracownik i przedstawi dokładną instrukcję dalszego postępowania oraz odpowie na wszelkie pytania klienta. To najskuteczniejsza metoda na uzyskanie szybkiej i pełnej informacji. Złożenie i przygotowanie reklamacji ułatwią nam:

  • zgromadzenie wszystkich dokumentów otrzymanych podczas obsługi w placówce partnerskiej w Tomaszowie Mazowieckim,
  • uzyskanie, w dowolnym oddziale lub placówce partnerskiej banku, pełnej historii rachunków i odniesienie się szczegółowo do każdej operacji na rachunku, którą kwestionują (jeżeli klient jest w stanie udowodnić, że operacja nie miała miejsca, może to być również teraz lub w przyszłości ważnym dowodem w sprawie),
  • ustalanie, w dowolnej placówce lub poprzez infolinię, stanu posiadanych produktów banku (z uwzględnieniem także tych, które zostały już zamknięte, w tym produktów kredytowych),
  • dołączenie zebranych dokumentów do reklamacji.

W reklamacji należy opisać szczegółowe informacje dotyczące sposobu obsługi w placówce partnerskiej w Tomaszowie Mazowieckim, w tym m.in.:

  • w jaki sposób klient(ka) autoryzował(a) transakcje będąc w placówce?
  • czy – nie przekazywał(a) nikomu swoich kart płatniczych ani telefonu, którego numer został zgłoszony w banku jako telefon zaufany?
  • czy zawsze zapoznawał(a) się z dokumentami, które otrzymywał(a) do podpisu. Jeśli nie, jaki był tego powód?
  • kto uczestniczył w spotkaniach w placówce banku?
  • czy jakiekolwiek dyspozycje były zlecane drogą telefoniczną, albo poza placówką banku?

Jeśli jest podejrzenie oszustwa art. 286 kk należy złożyć zawiadomienie do organów ścigania ( KPP w Tomaszowie Maz. lub do Prokutatury Rejonowej w Tomaszowie Maz.).

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto