Spis treści
Przepisując 26-cyfrowy numer rachunku bankowego nietrudno o pomyłkę, a to może sprawić, że nasze pieniądze trafią w niewłaściwe ręce. Nawet poprawne wpisanie tytułu przelewu czy danych odbiorcy nie uchroni nas przed błędem, gdyż banki nie weryfikują tych informacji przed transakcją. Tylko w przypadku, gdy numer konta, który wpisaliśmy, nie istnieje, środki nadal pozostaną w naszych rękach.
Najczęściej błędne można odnotować w następujących przypadkach:
- przelew wysłany na zamknięte lub nieistniejące konto – pieniądze automatycznie wrócą do nadawcy w czasie do 5 dni roboczych;
- nieprawidłowa kwota przelewu – jeśli wyślemy za mało, wystarczy zrobić drugi przelew, natomiast gdy za dużo możemy cofnąć transakcję, o ile pieniądze nie dotarły jeszcze do odbiorcy;
- złe dane przy przelewie – czasem zdarza się, że pomylimy nazwisko lub wpiszemy błędny tytuł przelewu, ale zazwyczaj nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami, pieniądze trafią do odbiorcy i wtedy z nim najlepiej skontaktować się w sprawie pomyłki;
- przelew na niewłaściwy numer konta – w tej sytuacji dużą rolę odgrywa czas, gdyż im później tym trudniej będzie o odzyskanie pieniędzy, choć w większości sytuacji istnieje szansa na otrzymanie zwrotu.