Podejmujesz współpracę z Influencerami? Jak sprawdzić, czy przynoszą zysk Twojej firmie?

Sandra Rybińska
Influencer marketing cieszy się sporym zainteresowaniem. Wiele firm decyduje się na współpracę z influencerami, a biorąc pod uwagę branżowe badania i raporty – nic dziwnego. Współpraca z influencerem przynosi wiele korzyści, od zwiększenia zaufania do marki, przez precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, aż do zwiększenia sprzedaży. Zdecydowałeś się na działania w ramach influencer marketingu, ale nie wiesz jak sprawdzić, czy to faktycznie działa i przynosi zysk Twojej firmie? Przyjrzyjmy się temu, jak to zrobić!

Współpraca z influencerem nawiązana… teraz czekam na efekty! Czyli jak nie myśleć o influencer marketingu?

Dla wielu przedsiębiorców i właścicieli firm scenariusz jest bardzo prosty – wystarczy nawiązać współpracę z influencerem, a reszta... zrobi się sama. Twoja marka zyska na popularności, zdobędzie nowych odbiorców, a słupki sprzedaży poszybują w górę. Jeśli i Ty do tej pory myślałeś, że influencer marketing działa właśnie w taki sposób, to ten tekst jest z pewnością dla Ciebie.

Na wstępnie uzgodnijmy jedno – influencer marketing to maszyna składająca się z wielu trybików. Chcesz, aby działania przyniosły zysk Twojej firmie? Pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć o tym, aby:

  • Określić cel swojego działania. Zastanów się, czy chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki, czy poprawić jej wizerunek, a może poinformować o nowościach i zwiększyć sprzedaż? Przed podjęciem współpracy z influencerem musisz jasno określić cel tych działań - inaczej zmierzenie efektów będzie niemożliwe.
  • Określić grupę docelową. To nierozerwalnie łączy się z celem, który postawisz, zanim rozpoczniesz współpracę z influencerem. Powód jest oczywisty – komunikacja i przekaz będzie wyglądać inaczej, gdy chcesz ocieplić wizerunek, a inaczej, gdy pokazujesz co nowego przygotowała Twoja firma.
  • Nawiązać współpracę z odpowiednim influencerem. Mając jasno określony cel oraz grupę, do której chcesz dotrzeć, łatwiej będzie Ci odpowiedzieć na kluczowe pytanie – z którym z influencerów nawiązać współpracę? Musisz zwrócić uwagę na wiele czynników – nie tylko liczbę osób, do których dociera, ale także na to, jaki ma styl komunikacji, jakie wartości promuje czy jak jest odbierany.

Współpraca z influencerem – sprawdź, czy działanie przynosi Twojej firmie zysk

Jeżeli przed podjęciem współpracy z influencerem, zastosowałeś się do powyższych zaleceń, możesz teraz przejść do następnego kroku i spróbować zmierzyć, czy influencer marketing przynosi Twojej firmie korzyści. Dlaczego w innym przypadku będzie to wręcz niemożliwe? Przede wszystkim dlatego, że trudno ocenić, czy współpraca z influencerem spełniła swoje cel, jeśli… go nawet nie wyznaczyłeś.

Z pomocą w ustaleniu, czy współpraca z influencerem przynosi Twojej firmie zyski, przychodzi analityka, monitoring i nasłuchiwanie tego, co w trawie piszczy.

W zależności od tego, jaki cel, grupę odbiorców i sposób działania ustaliłeś, z pomocą przyjdą Ci inne narzędzia, wśród których jest:

  • Google Analytics, świetnie sprawdza się do mierzenia danych ze stron internetowych czy różnych kampanii,
  • Statystyki portali społecznościowych – Facebook, YouTube, Instagram: Możesz sprawdzić m.in. do ilu osób dotarł przekaz, czy był angażujący, z jakimi reakcjami się spotkał,
  • Brand24,
  • Newspoint,
  • Socialmention,
  • Buzzsumo.

Spadły ceny paliw z powodu epidemii koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Podejmujesz współpracę z Influencerami? Jak sprawdzić, czy przynoszą zysk Twojej firmie? - Polska Times

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

h
https://bit.ly/2V977KS

Dzięki za polecenie Brand24! :)

Jesteśmy tutaj: https://bit.ly/2V977KS

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3