Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Tomaszowie powołana przez prezydenta

Beata Dobrzyńska
Mirosław Banasiak został przewodniczącym Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Mirosław Banasiak został przewodniczącym Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Andrzej Wdowski
Prezydent Tomaszowa powołał Miejską Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Praktycznie cała rada, która działała ostatnie cztery lata, została wymieniona.

W skład Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych weszli: Mirosław Banasiak – aktualny radny rady powiatu tomaszowskiego z ramienia PiS, który w komisji działał za czasów rządów Mirosława Kuklińskiego; Barbara Klatka - dyrektor Centralnego Ośrodka Sportu, była radna PO, która od lata działa w Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Inowłodzu i tam również została powołana na nową kadencję przez nowego wójta, Ryszard Juda – prezes Stowarzyszenia Abstynenckiego "Azyl", który startował z list PiS w wyborach do rady miejskiej, Halina Goździk – kurator sądu rejonowego, w komisji była przez ostatnie lata.

Członkami komisji zostali także Jarosław Batorski, przedsiębiorca, który startował z ramienia PO do rady powiatu, Danuta Biś (katechetka), Mariusz Fitz - policjant z KPP Tomaszów, Anna Kieliszek – była radna powiatu, startowała także w ostatnich wyborach z ramienia PiS, Witold Miazga, Agnieszka Pacholska, Andrzej Rosiak, Teresa Rymuszka, Jolanta Szmidt (prezes Tomaszowskiego Towarzystwa Charytatywnego), Stanisław Szymula (członek zarządu RKS Lechia).

Przewodniczącym został Mirosław Banasiak, jego zastępcami Barbara Klatka i Ryszard Juda, a sekretarzem Halina Goździk.
Przypomnijmy, że komisja zajmuje się m.in. orzekaniem o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego, ale także podejmuje działania inicjujące w zakresie: zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu; udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie; prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych, wspomaganiem działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.

Za członkostwo w komisji przysługuje zryczałtowane miesięczne wynagrodzenie. Przewodniczący komisji dostaje 1100 zł, zastępcy przewodniczącego komisji – 1000 zł, sekretarz komisji – 900 zł, członkowie komisji – 700 zł. Podstawą do wypłaty wynagrodzenia jest lista obecności za udział w minimum 6 posiedzeniach potwierdzona przez przewodniczącego zespołu i zatwierdzone przez przewodniczącego komisji lub zastępcę.

Siedziba komisji mieści się przy ul. św. Antoniego 55 w dawnej Przyjaźni.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto