Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa nr 25 Tomaszów Maz. - Opoczno będzie nie tylko zelektryfikowana, zmodernizowane zostanie również torowisko (FOTO)

aw, rk
Zelektryfikują linię kolejową nr 25 i zmodernizują torowisko
Zelektryfikują linię kolejową nr 25 i zmodernizują torowisko AW
Linia kolejowa nr 25 Tomaszów Maz. - Opoczno będzie nie tylko zelektryfikowana, zmodernizowane zostanie również torowisko. Taką decyzję podjęły wspólnie Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wraz z PKP PLK. Dzięki temu podniesiona zostanie prędkość maksymalna. Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa.

O zmianie planów dotyczących remontu linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno, poinformował podczas czwartkowego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego samorząd województwa łódzkiego.

Prace przy remoncie linii nr 25, jak pierwotnie zakładano, obejmować miały tylko elektryfikację tej trasy, co umożliwiłoby np. włączenie odcinka w sieć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zakres inwestycji ma być jednak znacznie szerszy. Priorytetem jest m.in. podniesienie prędkości

Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, stwierdził podczas posiedzenia, że PKP Polskie Linie Kolejowe – zarządca infrastruktury – mają nie być zainteresowane realizacją inwestycji wyłącznie w zakresie elektryfikacji. Wraz z władzami samorządu regionalnego zamierzają jednak przeprowadzić pełną modernizację trasy. – Zmodernizujemy też torowisko, aby pociągi mogły kursować szybciej – potwierdził przedstawiciel samorządu wojewódzkiego.

Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa, bo przygotowano ją dla wariantu zakładającego wyłącznie elektryfikację. – Pochłonęło to już 1 mln 700 tys. zł – podkreślał Grzegorz Jastrzębowski. Zadanie realizowane ma być w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE.

26-kilometrowy odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno to element dawnego ciągu Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, który stanowił najkrótsze połączenie regionów łódzkiego i świętokrzyskiego. W 2009 r. zlikwidowano jednak ostatnie dwie pary kursów na tej trasie. W 2012 r. województwo łódzkie zadecydowało o wznowieniu obsługi swojego odcinka torów. Początkowo Przewozy Regionalne uruchamiały tam kilka par kursów realizowanych autobusami szynowymi SN81.

Z czasem oferta została rozbudowana. W rozkładzie jazdy pojawiły się bezpośrednie kursy do Łodzi, a prototypowe pojazdy z raciborskiego Kolzamu zostały zamienione na nowocześniejsze autobusy szynowe i spalinowe zespoły trakcyjne z bydgoskiej Pesy.
Obecny rozkład jazdy zakłada osiem par pociągów, w tym część bezpośrednio do stolicy regionu.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto