Linia kolejowa nr 25 Tomaszów Maz. - Opoczno będzie nie tylko zelektryfikowana, zmodernizowane zostanie również torowisko (FOTO)

aw, rk
Zelektryfikują linię kolejową nr 25 i zmodernizują torowisko AW
Linia kolejowa nr 25 Tomaszów Maz. - Opoczno będzie nie tylko zelektryfikowana, zmodernizowane zostanie również torowisko. Taką decyzję podjęły wspólnie Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wraz z PKP PLK. Dzięki temu podniesiona zostanie prędkość maksymalna. Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa.

O zmianie planów dotyczących remontu linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno, poinformował podczas czwartkowego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego samorząd województwa łódzkiego.

Prace przy remoncie linii nr 25, jak pierwotnie zakładano, obejmować miały tylko elektryfikację tej trasy, co umożliwiłoby np. włączenie odcinka w sieć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zakres inwestycji ma być jednak znacznie szerszy. Priorytetem jest m.in. podniesienie prędkości

Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, stwierdził podczas posiedzenia, że PKP Polskie Linie Kolejowe – zarządca infrastruktury – mają nie być zainteresowane realizacją inwestycji wyłącznie w zakresie elektryfikacji. Wraz z władzami samorządu regionalnego zamierzają jednak przeprowadzić pełną modernizację trasy. – Zmodernizujemy też torowisko, aby pociągi mogły kursować szybciej – potwierdził przedstawiciel samorządu wojewódzkiego.

Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa, bo przygotowano ją dla wariantu zakładającego wyłącznie elektryfikację. – Pochłonęło to już 1 mln 700 tys. zł – podkreślał Grzegorz Jastrzębowski. Zadanie realizowane ma być w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE.

26-kilometrowy odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno to element dawnego ciągu Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, który stanowił najkrótsze połączenie regionów łódzkiego i świętokrzyskiego. W 2009 r. zlikwidowano jednak ostatnie dwie pary kursów na tej trasie. W 2012 r. województwo łódzkie zadecydowało o wznowieniu obsługi swojego odcinka torów. Początkowo Przewozy Regionalne uruchamiały tam kilka par kursów realizowanych autobusami szynowymi SN81.

Z czasem oferta została rozbudowana. W rozkładzie jazdy pojawiły się bezpośrednie kursy do Łodzi, a prototypowe pojazdy z raciborskiego Kolzamu zostały zamienione na nowocześniejsze autobusy szynowe i spalinowe zespoły trakcyjne z bydgoskiej Pesy.
Obecny rozkład jazdy zakłada osiem par pociągów, w tym część bezpośrednio do stolicy regionu.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

super! ale kiedy?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3