Do opoczyńskich policjantów zgłosił się 41-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku.
W piątek, 20 maja, na telefon komórkowy zgłaszającego zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust powiadomił 41-latka, że ktoś zalogował się na jego konto bankowe, usiłował zmienić numer telefonu do kontaktu, zaciągnąć na konto zgłaszającego pożyczkę oraz wykonać przelew na kilkaset złotych.
- Tymi informacjami oszust wzbudził w rozmówcy poczucie zagrożenia - mówi asp. szt. Barbara Stępień, oficer prasowy KPP w Opocznie. - Przestępca zasugerował, że współpracuje z policją i krok po kroku instruował 41-latka, co ma robić ze swoimi pieniędzmi. Oczywiście oszust obiecywał, że wszystkie pieniądze wrócą na konto 41-latka. W ten sposób niczego nieświadomy mężczyzna stracił swoje oszczędności. Dopiero po fakcie 41-latek zrozumiał, że padł ofiarą oszustwa.
Po raz kolejny policja apeluje, by zachować czujność. Jeśli ktoś do nas dzwoni podając się za pracownika banku i informuje nas, że było usiłowanie włamania na nasze konto bankowe, rozłączmy się i sami zadzwońmy na infolinię naszego banku.
- U konsultanta dopytajmy, czy ktokolwiek z oddziału banku dzwonił do nas - dodaje rzeczniczka. - Przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o przelew pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Nigdy też nie poprosi o zainstalowanie na naszym urządzeniu aplikacji. Każda taka rozmowa to potencjalne oszustwo. Zachowaj czujność i nie ulegaj presji rozmówcy. Po prostu rozłącz się.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?