Opoczyńscy policjanci przyjęli zgłoszenie 23-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. To już kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju oszustwo w naszym regionie.
We wtorek, 20 września, na telefon komórkowy 23-latki zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust poinformował, że bank odnotował nieautoryzowaną próbę wypłaty pieniędzy z konta kobiety.
- W trakcie rozmowy przestępca zmanipulował 23-latkę i w konsekwencji namówił ją, aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację zdalnego pulpitu, dzięki której okradł kobietę z pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym. Kobieta straciła kilka tysięcy złotych - informuje asp. szt. Barbara Stępień z KPP w Opocznie. - Program taki umożliwia udostępnienie z naszego urządzenia nie tylko obrazu, ale także pozwala innej osobie zdalnie, bez ograniczeń korzystać z naszego telefonu czy komputera.
Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji, wzbudzają w rozmówcy poczucie zagrożenia. Policja przypomina, by w kontaktach z nieznajomymi kierować się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
Pamiętajmy, aby chronić swoje dane osobowe
· Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
· Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
· W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta swojego banku.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?