Kolej w Łódzkiem zmienia się dla pasażerów i przewozu towarów

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Stacja Chociw Łaski – układanie nawierzchni peronowej
Stacja Chociw Łaski – układanie nawierzchni peronowej
Udostępnij:
Na trasie Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice prowadzone są prace w ramach jednej z największych inwestycji kolejowych w kraju – budowy połączenia kolejowego ze Śląska w kierunku portów morskich w Trójmieście. Projekt o wartości ponad 580 mln zł dofinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja ma ogromne znaczenie zarówno dla transportu pasażerskiego, jak i towarowego. Na trasie Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice prace prowadzone są na stacjach Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice Południowe oraz Zduńska Wola Karsznice, a także na przystanku Siedlce Łaskie.

Na stacjach Chociw Łaski i Kozuby budowane są obecnie perony, a także kładki nad torami, które wyposażone zostaną w windy. Na przystanku Siedlce Łaskie gotowa jest już konstrukcja modernizowanego peronu. Po zakończeniu prac wszystkie obiekty na stacjach i przystanku dostosowane będą do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na całym odcinku od Ruśca Łódzkiego do Zduńskiej Woli Karsznic przebudowano już około 20 km torów, 25 km sieci trakcyjnej oraz 16 rozjazdów w obrębie stacji Chociw Łaski, Kozuby i Zduńska Wola Karsznice. Zakończyła się modernizacja dwóch łącznic, które zapewniają sprawny przewóz towarów relacji północ – południe oraz wschód – zachód.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zwiększy się przepustowość trasy, co pozwoli na przejazd większej liczby pociągów pasażerskich oraz składów towarowych. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym poprawi się dzięki przebudowie 17 przejazdów kolejowo-drogowych. Wybudowane zostanie także nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Zduńskiej Woli Karsznicach.

Projekt „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Wideo

Materiał oryginalny: Kolej w Łódzkiem zmienia się dla pasażerów i przewozu towarów - łódzkie Nasze Miasto

Dodaj ogłoszenie