Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie północna obwodnica Tomaszowa Mazowieckiego? Władze miasta mają już wstępny przebieg i go konsultują

wola
Różne warianty obwodnic Tomaszowa Mazowieckiego
Różne warianty obwodnic Tomaszowa Mazowieckiego UM Tomaszów
Obwodnice Tomaszowa Mazowieckiego to dziś chyba najbardziej pilna potrzeba miasta. Swoją koncepcję ujawnił prezydent Tomaszowa Marcin Witko.

Urząd Miasta prowadzi prace koncepcyjne i trasowanie przebiegu obwodnicy Tomaszowa Mazowieckiego. Ponieważ nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja na szczeblu GDDKiA, co do przebiegu, wariantu i budowy drogi ekspresowej S74, która byłaby południowo - zachodnią obwodnicą Tomaszowa Mazowieckiego, podjęto decyzje o rozpoczęciu prac nad wyznaczeniem i uzgodnieniem przebiegu obwodnicy w wariancie północnym.
Zostały opracowane wstępne koncepcje jej przebiegu w trzech podstawowych wariantach. Założeniem było by przyszła droga biegła w jak największej części przez grunty miejskie oraz łączyła węzeł Tomaszów Północ na drodze ekspresowej S8 z drogą wojewódzka DW 713 za dzielnicą Białobrzegi. Pozwoli to na wyprowadzenie ruchu ciężkich pojazdów z ulicy Szerokiej, Grota Roweckiego, Spalskiej, Szczęśliwej, Mireckiego, Białobrzeskiej, Radomskiej i Opoczyńskiej. Wszystkie warianty zostały przekazane do analizy i uzgodnień Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odział w Łodzi. Wskazane uwagi są analizowane i będą uwzględniane. Na dziś wariantem optymalnym jest wjazd/wyjazd z węzła Tomaszów Północ, poprzez przebudowane skrzyżowanie Warszawska/Wysoka (np. rondo), wjazd w drogę krajowa 48, która planowana jest w roku 2019 do kompleksowej modernizacji i przebudowy, następnie w przebudowaną ulicę Luboszewską i dalej w stronę terenów oczyszczalni poprzez obiekty mostowe i inżynieryjne, wylot w drogę wojewódzką 713 poza obszarem zabudowanym dzielnicy Białobrzegi.

Wskazany przebieg pozwoli na prowadzenie drogi poza terenami gęstej zabudowy i umożliwi bezpośrednią komunikację z drogami krajowymi i ekspresowymi. W ten sposób ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miasta. Jednocześnie taki przebieg spowoduje, iż ruch odbywający się obecnie ulicami Szeroką i Grota Roweckiego zostanie poprowadzony drogą S8 i DK 48, obwodnicą i DW 713. Jest to oczywiście jeden z wariantów i trwają analizy kosztowe i funkcjonalne. Trwają też rozmowy w sprawie źródeł finansowania z środków krajowych oraz wspólna realizacje zadania z GDDKiA oraz zarządem Dróg Wojewódzkich.

- Wychodzimy ze snucia opowieści, a realizujemy konkretne działania - mówi prezydent Marcin Witko. - Konsultujemy przebieg obwodnicy ze służbami wojewódzkimi. Nie ustajemy również w lobbowaniu na rzecz S74. Jednak zrealizowanie tego zadania w czasie krótszym niż 10 lat, w obecnych realiach, jest niemożliwe i to trzeba uczciwie mieszkańcom powiedzieć, dlatego rozpoczęliśmy prace dot. północnej obwodnicy. Tomaszów Mazowiecki problem ma teraz i teraz potrzebuje jego rozwiązania. Północna obwodnica daje takie szanse.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto