Realizacja inwestycji będzie finansowana z pieniędzy budżetu państwa, które zostaną zabezpieczone w "Planie działalności inwestycyjnej do realizacji w 2013 i 2014 roku przez PKP Polskie Linie kolejowe S.A.". Taką wiadomość przekazał władzom Opoczna Andrzej Wołowiec, członek Zarządu PKP PLK.
O przystanek na Centralnej Magistrali Kolejowej władze Opoczna walczą od wielu lat. Wszystko wskazuje na to, że ich starania zakończą się sukcesem.
- By stworzyć przystanek przy CMK teren jest tam wręcz idealny - uważa burmistrz Jan Wieruszewski. - Znajduje się tu nastawnia, rozdzielnia, jest miejsce na kasę i peron.
Projekt techniczny przyszłego peronu gmina wykonała już kilka lat temu, wydając na ten cel około 50 tys. złotych. - Pieniądze nie zostały jednak zmarnowane - tłumaczy Zdzisław Miękus z wydziału promocji opoczyńskiego magistratu. - Projekt został już bowiem przekazany bezpłatnie kolei. W roku 2013 zostanie wykonana jego aktualizacja, budowa peronu wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą ma być natomiast realizowana w roku 2014.
Jak dodaje Miękus, harmonogram prac przewiduje budowę peronu o długości 300 metrów, a nie jak wcześniej planowano 250 m. Peron ma mieć szerokość 4 m i wysokość 0,55 m, a układ torowy stacji ma być dostosowany do prędkości pociągów powyżej 200 km/h.
Gmina, co już ustalone zostało w porozumieniu, bierze na siebie budowę parkingu, poczekalni i drogi dojazdowej do stacji. - Nowa droga budowana będzie od ronda na Górze Januszewickiej, od strony Piotrkowa Trybunalskiego - dodaje Zdzisław Miękus.
Z informacji, jakie ostatnio kolej przekazała miejskim urzędnikom cieszą się nie tylko samorządowcy, ale również mieszkańcy Opoczna i okolic. - Utworzenie przystanku na CMK mogłoby rozwiązać wiele problemów związanych z dużym bezrobociem w mieście i powiecie - uważa Rafał Krzysztoń, mieszkaniec Opoczna. - Gdyby bowiem przystanek tu powstał, ludzie mieliby możliwość szybkiego dojazdu do pracy do Warszawy, Krakowa, ewentualnie na Śląsk. A tak, są tego pozbawieni.
Zatrzymywanie się pociągów na stacji Opoczno Południe zaplanowane ma być w rozkładzie jazdy na lata 2014/15.
Spółka Intercity oraz Przewozy Regionalne potwierdziły wcześniejsze deklaracje, że ich pociągi mogą się tam zatrzymywać, co miało istotny wpływ na decyzję PKP PLK.
Strefa Biznesu: Nowe stawki za „urzędówki" dla adwokatów i radców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?