Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie oceniają PKP

Marcin Bereszczyński
Podróżni surowo ocenili komfort podróży pociągami
Podróżni surowo ocenili komfort podróży pociągami fot. Grzegorz Gałasiński
Znane są wyniki z pierwszych miesięcy funkcjonowania portalu www.pasazer.info.pl, który powstał 21 listopada 2011 roku. Dzięki stronie można przekazać uwagi do Urzędu Transportu Kolejowego. Pasażerowie pociągów mogą oceniać różne aspekty działania kolei w skali od 1 do 10, gdzie jedynka oznacza, że jest bardzo źle, a dziesiątka - bardzo dobrze.

Najwyżej oceniono warunki i czas zakupu biletów. Średnia ocena to 7,6 punktu. Podróżni chwalili zwłaszcza możliwość zakupu biletów przez internet lub telefon komórkowy i przez biletomaty. Krytykowano długi czas oczekiwania na zakup biletu w weekendy i szczyty przewozowe.

Najgorzej podróżni ocenili warunki, w jakich muszą czekać na pociąg. Średnia ocena to zaledwie 3,2 punktu. Fatalnie wypadły tu Koleje Mazowieckie - 2,8 pkt, Przewozy Regionalne - 3 pkt, a przyzwoicie PKP Intercity - 4,2 pkt. Większość uwag dotyczyła braku wiat na peronach, zamkniętych dworców w godzinach nocnych, braku miejsc siedzących w poczekalniach i dużych odległości z poczekalni na perony.

Równie nisko oceniono informacje o odjeździe lub opóźnieniu pociągu. Średnia ocena to 3,6 pkt. Podróżni narzekali na brak zapowiedzi przez megafony na dworcach, a także brak informacji o opóźnieniach w trakcie i przed podróżą.

Blisko 60 proc. pasażerów poskarżyło się na niski komfort podróży spowodowany temperaturą powietrza w wagonach. Co ciekawe, aż 87 proc. skarg dotyczyło przegrzania wagonów lub przedziałów. Temperaturę w wagonach oceniono średnio na 4,7 pkt. Najgorzej wypadły Przewozy Regionalne - 3,9 pkt. Największy komfort pod tym względem był w PKP Intercity - 6,4 pkt.

Kiepskie oceny wystawili podróżni także czystości w pociągach. Drażniła ich mała ilość papieru w toaletach oraz to, że brak papieru nie był uzupełniany podczas podróży. Pasażerowie zwrócili uwagę, że na długich trasach pociągów brakuje ekip sprzątających. Ponad 30 proc. podróżnych nie mogło skorzystać z toalety w pociągu. Przyczyną były zabrudzone toalety, a także przepełnione korytarze i brak możliwości przedarcia się do w.c.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto