GroMar ma na swoim koncie liczne inwestycje realizowane ze wsparciem funduszy unijnych. Jedną z nich jest „Gamelearning – innowacyjny system do tworzenia edukacyjnych gier symulacyjnych”.
Wobec rosnącego zainteresowania e-learningiem – szkoleniami na odległość za pomocą narzędzi informatycznych – firma GroMar zdecydowała się zainwestować w projekt, który umożliwi realizację innowacyjnej usługi tworzenia symulacyjnych gier edukacyjnych dla klientów biznesowych.
Gamelearning (w skrócie: GL) to wyspecjalizowane platformy – symulatory rzeczywistości dla dorosłych, mające na celu edukację, szkolenie i kształtowanie umiejętności – przede wszystkim praktycznych, powiązanych z różnymi dziedzinami gospodarki. Najistotniejszą cechą tego rozwiązania jest zestawienie wiedzy teoretycznej przekazywanej użytkownikowi podczas szkolenia oraz możliwości jej realnego zastosowania w czasie rzeczywistym.
Dzięki oparciu aplikacji na realnych zdarzeniach, każda decyzja użytkownika ma wpływ na dalszy scenariusz i rozwój sytuacji. Istotę gamelearningu w skrócie można przekazać następująco: poważna nauka plus interaktywna zabawa.
Gamelearning pozwala podnieść efektywność szkolenia pracowników, obniżając jednocześnie jego koszty. Znajduje zastosowanie w takich dziedzinach, jak: usprawnianie procedur, zarządzanie ludźmi i organizacją, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie sztuką wojenną (prowadzenie wojny, utrzymywanie pokoju), postępowanie wedle określonych praw (np. danego kraju).
W ramach inwestycji zostało wdrożone innowacyjne na skalę światową oprogramowanie programistyczne do tworzenia gamelearningu wraz z oprogramowaniem uzupełniającym: tzw. „silnik gry”, edytor scenariuszy, zestaw gotowych szablonów graficznych, oprogramowanie do tworzenia zaawansowanych animacji oraz ilustracji.
W realizacji celu pomogły prowadzone przez firmę prace badawczo-rozwojowe, związane z utworzeniem innowacyjnego modułu E-learning Voice System (moduł sterowania głosem i moduł rozpoznawania mowy wykorzystywany w szkoleniach językowych) oraz związane z opracowywaniem innowacyjnej platformy e-learningowej do nauki języka angielskiego (moduł tworzenia nielinearnych scenariuszy szkoleń).
Wdrożenie projektu pozwoliło firmie Gromar wprowadzić na szeroką skalę usługę tworzenia dedykowanych szkoleń gamelearningowych dla firm i instytucji (np. uczelni).
Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł około 1,7 mln zł, z czego ponad 813 tys. zł pochodziło ze środków unijnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?